2013. 10. 16.
Kutyaterápia
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A hozzánk járó 2-7 éves korú gyerekeket a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság által kiállított szakvélemény alapján, sérülés specifikusan fejlesztjük.
Az értelmileg akadályozott gyermekek csoportját a sokféleség jellemzi.A nehézségek az értelem, mozgás és önellátás terén jelentkeznek. A fejlesztés akkor eredményes, ha a gyermek a saját fejlettségéhez képest a lehetõ legnagyobb önállóságra tesz szert.
A megkésett és akadályozott beszédfejlõdésû gyermekeknél célunk, hogy a gyermek megtapasztalja, hogy a társas kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen az anyanyelv ismerete és használata, ezért motiváló tevékenységeken keresztül anyanyelvi élményeket szerez,
melyeket szituációba ágyazva gyakorolhat.
A hallássérülteknél a foglalkozás a szülõknek nyújt segítséget, hogyan használják ki a hétköznapi életet az anyanyelv elsajátításának elõmozdítására, a jól beállított hallást segítő készülék által biztosított hallásra alapozva.

Az önálló tanuláshoz szükséges képességek javításának, fejlesztésének képessége a legfõbb célunk. Emellett kiemelt fontossággal bírnak: a fogyatékosságból eredő kommunikációs, kognitív, szociális hátrányok csökkentése, kompenzációja.
A pszichés funkciók (érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, gondolkodás) fejlesztése mellett a motoros funkciók fejlesztése (nagy mozgások, finommozgások koordinációja, helytelen mozgások korrekciója, adekvát mozgások kialakítása, egyensúlyérzék), az iskola-elõkészítéshez kapcsolódóan az ütem- ritmusérzék fejlesztése, irányok, térirányok ismeretének fejlesztése.
Az önkiszolgálás területén a kutya gondozása, ellátási feladatainak megismerése, gyakoroltatása, amely elősegíti az egyéni felelősségvállalás érzését. Célunk az érzelmi-, akarati élet, a viselkedés, a magatartás, a cselekvés pozitív irányú befolyásolása.

A projekt a MOL Gyermekgyógyító Program támogatásával valósul meg.



bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés